Semper idem

15:49 WELL I AM WHAT YOU SEE, I AM NOT WHAT THEY SAY BUT IF I TURNED OUT TO BE, COULD YOU LOVE ME ANYWAY

Posted in Photos by linneasandhagen on 31/05/2012

Igår köpte jag mina drömskor för ett drömpris. Satt tungan i halsen när de stod där på sin vita pall med sina röda prislappar. Jag som absolut avskyr att köpa skor var alldeles lyrisk när de hade blivit mina. Plånboken gapade inte tom och de sken upp hela mig. Alldeles förträffligt.
Denna regniga, hagliga torsdag har jag gått i mina ballerinaskor till Växhuset och skrivit anställningsavtal. Blöt som en katt var man. Skjortan låg slickad längs magen och ryggen och jag tappade mina hörlurar i den enda vattenpölen på hela gatan. Men ett jobb rikare var man trots vätan. En energibomb slog ner från ingenstans så jag snörade på mig joggingskorna och kopplade på hunden sin fina sele och sen stack vi ut. Vi sprang och sprang och sprang tills jag la mig på en gräsmatta och försökte släcka branden i lungorna. Varenda andetag lät som ett ormlikt väsande medan Woody tyckte det var fantastiskt. Överlycklig av att jag låg på gräsmattan, väsandes som en döende orm, blev jag överöst med pussar. Förbipasserande stannade och sa ”Åh” och ”Aw” och ”Gud vad sött” medan jag låg där och förgäves försökte torka bort svettblandad hundsaliv. Men det var mysigt, och vi var lycklig och törstiga och satan så trötta vi var. På spisen när jag kom hem låg det stekt potatis och lax. Nu känner jag mig mänsklig igen. Trött och mätt.

Lämna en kommentar